סרטון תדמית לעסק תורם רבות לפרסומו וליחסי הציבור שלו. יש להכינו בצורה הטובה ביותר על מנת להפיק ממנו את המרב. ברגע שהתקבלה ההחלטה על הפקת סרטון תדמית יש לבצע חשיבה ממוקדת שמטרתה היא להגדיר היטב את מטרותיו, וכן, את קהל היעד. סרטון שמיועד לקהל צעיר יהיה שונה במהותו מאחר שנועד לאוכלוסיה מבוגרת של בית אבות, או, לחילופין, לאוהדי קבוצת כדורגל. בנוסף, אם המטרה היא מכירת מוצר, הסרטון ייעשה אחרת מאשר מכירת שירות. שאלה נוספת היא היכן רוצים להקרין אותו? באתר האינטרנט, באתר חדשותי, בתערוכה? בכנס? וכדומה. בנוסף לכל אלו, יש צורך להתחשב בנושאים טכניים דוגמת תקציב, לוחות זמנים ועוד. קיימים עסקים מגוונים ויש צורך להתאים את הסרטונים אליהם ולצרכיהם.
בעל העסק הוא, זה שמכין את הטקסטים הראשוניים והבסיסיים. הוא מכיר טוב מכולם את העסק ופעילותו. הוא גם יכול להחליט על סגנון הסרט, היתולי, ענייני, כבד, קליל ועוד. מומחי חברת ההפקות נכנסים לתמונה בשלב זה ודנים עימו על הפרמטרים השונים שלדעתם אמורים וראויים להיות מוצגים. כאן הם מביאים לידי מיצוי את יכולותיהם ומומחיותם בנושאים שונים הקשורים בהכנה. הם ישדרגו את הטקסטים ויתאימו אותם לצרכים, יכינו סצנות ויצלמו אותן, יערכו את החומר, ישתמשו בפס קול מתאים, ובמידת הצורך באנימציה ובאלמנטים שונים שמקובל להשתמש בהם. הכול בדרך לסרטון מנצח.
סרטון תדמית לעסק יכול לדחוף מוצר כלפי מעלה. די אם הוא ייהפך לויראלי באינטרנט על מנת שמיליוני גולשים יצפו בו. זוהי שאיפה אולטימטיבית אבל גם פרסום רב ופחות היסטרי ישיג את המטרה הנכספת. חברת הפקה הינה בעלת תשתית אשר בנויה מקצועית היטב להכנת סרטוני תדמית. הברקה אחת יכולה לגרום לניצוץ שידליק את הלקוחות ועל מנת להשיג אותה יש צורך בעבודה מוקפדת אבל גם בפרץ יצירתיות של האחראים לעיבוד. סרטון מוצלח ישדר כי השירות או המוצר הינם מוצלחים. הרושם יהיה מיידי אבל יישמר גם לטווח ארוך. כל עסק חייב להתבלט על אחרים הפועלים בנישה זהה לו, וסרטון טוב יכול הדגיש את ייחודיות העסק.