ישנן דרכים שונות כיצד אנחנו לצ'פר את הלקוחות שלנו, להעניק להם מתנה ייחודית אשר תגרום להם להמשיך להיות לקוחות שלנו. בסופו של דבר, זה חלק מהותי מעולם השיווק והפרסום, שימור לקוחות. אך לא רק ללקוחות קיימים אנחנו נרצה להעניק את זה, אלא גם ללקוחות חדשים אשר אנחנו רוצים לשמור עליהם, לקוחות שחשוב לנו שיישארו אצלנו ולא יעברו למתחרים שלנו.
אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות מתנות ממותגות. הרעיון הוא פשוט, אנחנו לוקחים מוצרים מסוימים, מדפיסים עליהם את השם שלנו, לוגו ופרטי התקשרות ומעניקים אותם ללקוחות שלנו. בין אם זה בחגים, בין אם זה באירועים מיוחדים, בין אם זה אחרי עסקאות מסוימות או אפילו אחרי כל רכישה.
השאלות הנשאלות הן, באילו מוצרים נשתמש, מה בדיוק אנחנו אמורים להדפיס על המוצר ומדוע בעצם אנחנו אמורים לעשות את זה, מה המשמעות של צעד כזה מבחינתנו, מבחינת העסק שלנו.
כל הסיבות מדוע לתת מתנות ממותגות ואיך לעשות את זה נכון
נתחיל מהסוף. נכון שעל פניו זו נראית כמו הוצאה כלכלית גדולה, אך זה לא מדויק. ראשית, כי אנחנו באמת יכולים לחסוך בעלויות, בין אם זה באמצעות רכישת מתנות יחסית פשוטות וכן אנחנו יכולים לרכוש כמות גדולה של מתנות במחיר מוזל. שנית, גם אם מדובר בעלות גבוהה, עדיין הרווח שלנו מהצד הזה יהיה גבוה יותר, אנחנו נרוויח הרבה יותר אם הלקוח שלנו יהיה מרוצה, וסביר להניח שאם הוא יקבל מאיתנו מתנה, הוא יהיה מרוצה.
חשוב כמובן שהמתנות לא יהיו רגילות, בנאליות, הן צריכות להיות מיוחדות, הן צריכות בעלות משמעות, בין אם מדובר במשמעות סמלית ובין אם זה מדובר במשמעות אחרת, פרקטית. אם אנחנו נספק ללקוחות שלנו מתנה שהם יכולים לעשות בה שימוש, הרי שהרווחנו לקוח מרוצה שירצה לחזור אלינו.
הרעיון של מתנה ממותגת היא לגרום ללקוחות שלנו גם להיות מרוצים, אך גם להשתמש במתנה שאנחנו מספקים להם, כמין מפרסמים שלנו, ביודעין או לא ביודעין, זה יכול לשרת אותנו לא פחות מפרסומת רגילה.